Een commerciële pauze is de tussenperiode tijdens een commerciële tv-show of tussen programma's, wanneer reclames getoond kunnen worden. In Nederland is de commerciële pauzeperiode meestal tussen de twee en vijf minuten lang. In de wereld van vandaag worden televisieadvertenties met afbeeldingen op regelmatige basis geproduceerd. Commerciële reclame op tv, kranten, tijdschriften, websites, etc., is een integraal onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Maar hoe bereikt u op een nieuwe manier uw klanten, als het niet meer via de tv wordt bekeken.
Reclame van deze tijd
Wat vroeger nieuw was, lees flyers en adverteren op straat, werd al snel ingehaald door reclames op tv. Maar nu mensen steeds minder tv beginnen te kijken, en er nog geen reclames op streaming platformen worden gedraaid, nemen reclame manieren zoals flyeren weer toe. Wat wel belangrijk blijft, is een goede afbeelding. Een video op een flyer is helaas (nog) niet mogelijk, dus het is belangrijk om de aandacht van een belanghebbende meteen te pakken door middel van een fotoflyer. Een van de belangrijkste dingen over reclame is dat adverteerders een commerciële aantrekkingskracht moeten hebben De reden is dat als er geen aantrekkingskracht is, kijkers niet veel aandacht schenken en geen van de producten interessant gaan vinden of misschien willen kopen. Om te begrijpen wat commercieel is, moet je in gedachten houden dat tv, radio, afdrukken en buitenreclame allemaal in wezen dezelfde medium-woorden en foto’s bevatten voor mensen worden om te informeren, entertainen en verkopen. Een belangrijke specificatie hierbij is dat je door middel van het gebruiken van een nieuw product je “standaard” reclame bijzonder kan worden. Het gebruik van een branded instax camera geeft uw reclames een persoonlijke touch. En leuk reclame voorbeeld kan zijn dat u op straat foto’s neemt met mensen met uw instant camera en de foto’s als flyer weggeeft, met informatie over uw product. Ook kan de camera, als u een wat groter bedrijf bent, worden uitgedeeld als reclame. Dit komt vaak beter aan en blijft langer hangen dan een TV reclame, en kan, afhankelijk van hoeveel camera’s u uitdeelt zelfs goedkoper zijn.
Goedkoper
Advertentietijd wordt vaak gebruikt door kleinere bedrijven en particuliere bedrijven als middel om nieuwe klanten aan te trekken. Een individu heeft bijvoorbeeld een cateringbedrijf en zal advertenties draaien tijdens bepaalde maaltijdtijden, bijvoorbeeld lunchtijd en na het diner. Evenzo runnen publieke omroepen regelmatig advertenties, meestal tijdens de hoofdshow, waarvoor ze worden betaald. Reclames worden daarom gerund door veel verschillende soorten bedrijven en organisaties, evenals publieke omroepen, in een poging hun zichtbaarheid en profiel te verhogen aan het uitkijkpunt. Dit kan vaak best in de kosten lopen. Er is maar een beperkte aantal minuten per dag beschikbaar aan reclametijd, vaak op tijden die veel bedrijven willen hebben. Denk u bijvoorbeeld maar eens aan de reclame tijdens de superbowl in Amerika. Hier gaan de reclame tijden over minuten, en worden er toch miljoenen betaald om even van de schermtijd gebruik te mogen maken. Hierom kan het een goede keuze zijn om over te gaan op foto flyeren.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.