Veelgestelde vragen

Bestellen

Wat is de status van mijn bestelling?

Per mail ontvang je eerst een bevestiging van je bestelling. Vervolgens ontvang je per mail een bevestiging wanneer je bestelling klaar ligt om afgehaald te worden in de winkel, of wanneer je bestelling is overgedragen aan onze verzendpartij Fietskoeriers.nl (incl track & trace code waarmee je je bestelling kunt volgen). Je kunt de status van je bestelling ook altijd volgen in je persoonlijke account bij ShoppingSmall.nl onder het kopje 'Recente orders'.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je kunt in je persoonlijke account de status van je bestelling volgen. Door in te loggen in je persoonlijke account staat de status van je bestelling aangegeven onder het kopje 'Recente orders'. Daarnaast ontvang je per mail een bevestiging van je bestelling en een bevestiging wanneer je bestelling klaar ligt om afgehaald te worden in de winkel, of wanneer je bestelling is overgedragen aan onze verzendpartner Fietskoeriers.nl. In dit laatste geval vind je in de mail ook een track en trace code van Fietskoeriers.nl en een link waarmee je de levering van je bestelling kunt volgen. De track en trace code vind je ook in je persoonlijke account. Je vindt de code als je in je account bij de betreffende bestelling klikt op 'Bestelling bekijken', vervolgens klikt op 'Volg uw bestelling'. Er opent dan een nieuw venster waarin de track en trace informatie staat vermeld.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Als je je bestelling wilt wijzigen nadat je betaald hebt, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Is je bestelling inmiddels al verzonden, dan kun je deze helaas niet meer wijzigen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wil je je bestelling annuleren neem dan snel contact met ons op. Als je bestelling al is verzonden, kan deze helaas niet meer geannuleerd worden. Je Kunt deze dan na ontvangst retourneren door een retouraanvraag te doen hier.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?

Als je bestelling goed is doorgekomen, ontvang je per mail een bevestiging van je bestelling. Je bestelling wordt doorgegeven aan de betreffende winkel(s) en jouw bestelling wordt klaargemaakt voor afhalen in de winkel of verzending. Vervolgens ontvang je per mail een bevestiging dat je bestelling klaar ligt in de winkel om afgehaald te worden, of een bevestiging dat je bestelling is overgedragen aan onze verzendpartij Fietskoeriers.nl.

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet op voorraad is?

Op ShoppingSmall.nl staat per artikel aangegeven of het artikel op voorraad is. Mocht een artikel onverhoopt toch zijn uitverkocht dan zullen wij er alles aan doen om er voor te zorgen dat je het artikel toch geleverd krijgt. Wanneer de levertijd van je bestelling hierdoor vertraging oploopt neemt ShoppingSmall.nl contact met je op. Indien we er uiteindelijk niet in slagen om het gewenste artikele te leveren, storten we het aankoopbedrag en de vooruitbetaalde verzendkosten voor je bestelling terug op je rekening.

Moet ik een account openen om te kunnen bestellen?

Je hoeft geen account te hebben om te kunnen bestellen, maar het werkt wel sneller en makkelijker bij een volgende bestelling.

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken is heel eenvoudig. Je kunt er in het bestelproces voor kiezen om een account aan te maken. Dat doe je door bij stap 1 'Factuuradres' de optie 'Maak meteen een gratis account aan' aan te vinken en de gevraagde gegevens in te vullen. Ook buiten een bestelling om kun je een account aanmaken. Op elke pagina van de site staat in de rechterbovenhoek een link 'Aanmelden'.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Je kunt je accountgegevens wijzigen door in te loggen in je account. Je kunt dan via de linkjes eenvoudig je wachtwoord wijzigen of je adressen bewerken.

Hoe kan ik de inhoud van mijn winkelmand wijzigen tijdens het winkelen?

Je kunt de inhoud van je winkelmand steeds wijzigen terwijl je aan het winkelen bent. Dit kun je doen door rechtsboven te klikken op de WINKELMAND. Je komt dan in het overzicht van je winkelmand en kunt je selectie aanpassen. Onder het kopje 'Aantal' kun je mbv de + en - en door vervolgens op de button 'Bijwerken' te klikken, het aantal producten wijzigen. Een product verwijderen gaat eenvoudig door op het kruisje te klikken dat links voor het te verwijderen artikel staat.

Zijn de getoonde prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen op ShoppingSmall.nl zijn inclusief BTW.

Als ik meerdere artikelen koop, betaal ik dan per artikel verzendkosten?

ShoppingSmall.nl biedt jou als consument de gelegenheid om meerdere artikelen te bestellen vanuit verschillende winkels, deze in 1 keer te betalen en in 1 keer te ontvangen. Je betaalt dus per bestelling slechts eenmaal de verzendkosten, ongeacht het aantal artikelen.

Komen de artikelen echt uit de lokale winkels?

Alle artikelen die worden aangeboden zijn direct afkomstig van de fysieke winkels uit onze buurten en steden. Elk artikel wordt in de eigen winkel verpakt en klaargelegd om afgehaald te worden in de winkel of aangeboden voor verzending.

Bezorgen & afhalen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 11:00, worden dezelfde dag door Fietskoeriers.nl bezorgd. Als je per mail een bevestiging hebt ontvangen dat je bestelling is overgedragen aan onze verzendpartner Fietskoeriers.nl, vind je in de mail ook een track en trace code van Fietskoeriers.nl met een link waarmee je de levering van je bestelling kunt volgen. De track en trace code vind je ook in je persoonlijke account. Je vindt de code als je in je account bij de betreffende bestelling klikt op 'Bestelling bekijken', vervolgens klikt op 'Volg uw bestelling'. Er opent dan een nieuw venster waarin de track en trace informatie staat vermeld.

Worden bestellingen ook in het weekend bezorgd?

Onze verzendpartij Fietskoeriers.nl levert alleen op werkdagen en helaas niet in het weekend of op feestdagen. Op werkdagen voor 11:00 uur besteld, dezelfde dag door Fietskoeriers.nl bezorgd. Sommige winkels zijn op maandag pas na 12:00 uur open of gesloten. In dat geval zal de bestelling dinsdag worden verstuurd en thuisbezorgd. De openingstijden van de winkel staan op de winkelpagina van de desbetreffende winkel.

Wat doe ik als ik een verkeerd artikel, niet alle of geen artikelen heb ontvangen?

Neem in dit geval ajb contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan in overleg met jou direct de bestelling verder in orde maken.

Met welke partij wordt mijn bestelling verzonden?

Voor verzending van jouw bestelling maken wij gebruik van de diensten van Fietskoeriers.nl.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kunt tijdens het afrekenen van je bestelling eenvoudig een ander afleveradres opgeven. Als je niet vanuit je persoonlijke account bestelt kun je gewoon het afleveradres aangeven naar keuze. Als je wel vanuit je persoonlijke account bestelt kun je bij stap 1 'Factuuradres' de optie 'Naar ander adres verzenden' aanvinken. Je krijgt dan de mogelijkheid om een afleveradres uit je adresboek te selecteren of je kunt een nieuw adres opgeven.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Op dit moment leveren wij naast Nederland, België en Duitsland in 20 andere landen. Kijk hier voor een overzicht.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Ieder pakketje zal éénmaal aangeboden worden. Indien je niet thuis bent, zal Fietskoeriers.nl proberen het pakket af te leveren bij de buren. Mocht dit het geval zijn, dan wordt er een briefje achter gelaten in de brievenbus met de informatie bij welke buren je jouw pakketje kunt afhalen.

Wat zijn de verzendkosten?

ShoppingSmall.nl rekent geen verzendkosten bij een bestelling vanaf € 75. Onder de € 75 bedragen de verzendkosten binnen Nederland € 5,50. Kijk hier voor een actueel overzicht van onze verzendkosten in het buitenland. Indien een bestelling niet standaard is kunnen de verzendkosten afwijken. Wanneer een bestelling niet standaard is, is dat zichtbaar op de productpagina en tijdens het bestelproces.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel op zondag?

Als je per mail een bevestiging hebt ontvangen dat je bestelling klaar ligt om afgehaald te worden in de winkel, kun je, als de winkel ook geopend is op zondag, je bestelling ook op zondag afhalen. Openingstijden van de winkels vind je aan de linkerkant op de betreffende winkelpagina. Klik hier voor de winkeloverzichtspagina.

Hoe haal ik een bestelling af bij een winkel?

Om een bestelling af te kunnen halen bij een winkel heb je de afhaalbevestiging nodig die je per mail hebt ontvangen en een (kopie) legitimatiebewijs van de koper. De gegevens worden in de winkel gecontroleerd. Na ondertekening van een ontvangstbevestiging krijg je je bestelling mee. Let op: als je bestelling bestaat uit artikelen van meerdere winkels en je wilt je bestelling afhalen, dan dien je elk artikel af te halen bij de eigen winkel!

Retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wil je je bestelling annuleren, neem dan snel contact met ons op. Als je bestelling al is verzonden, kan deze helaas niet meer geannuleerd worden. Je Kunt deze dan na ontvangst retourneren door binnen 14 dagen hier een retour aan te vragen.

Kan ik een artikel ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. Wil je ruilen, retourneer dan het artikel en bestel het opnieuw in de gewenste maat/kleur/etc.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Alle bestelde artikelen, met uitzondering van lingerie, badkleding, sieraden en bederfelijke producten kun je retourneren door binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling hier een retour aan te vragen. Nadat je per mail een goedkeuringsbevestiging met retourinstructies hebt ontvangen kunnen de artikelen geretourneerd worden. Het is erg belangrijk dat de artikelen die je retourneert aan de volgende eisen voldoen: niet gedragen of gebruikt, in de originele verpakking, in oorspronkelijke staat inclusief alle labels. In de retourinstructies wordt aangegeven hoe en waarnaar toe je je artikelen kunt retourneren. Het is belangrijk dat de artikelen die geretourneerd worden, worden gestuurd naar de winkel die aangegeven wordt in de retourinstructies en niet naar ShoppingSmall.nl. Het is ook mogelijk artikelen terug te brengen naar de winkel(s). In dit geval is retourneren zelfs gratis!. Let op: als je artikelen vanuit meerdere winkels retourneert en je wilt deze terugbrengen, dan dien je elk artikel terug te brengen naar de eigen winkel!

Kan ik mijn bezorgde bestelling terugbrengen in de winkel?

Ja, nadat je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling een retour hebt aangevraagd, kun je aangeven dat je je bestelling terugbrengt bij de betreffende winkel(s). In dit geval is retourneren zelfs gratis! De artikelen kunnen pas geretourneerd worden nadat je een goedkeuringsbevestiging met retourinstructies hebt ontvangen. Let op: als je artikelen vanuit meerdere winkels retourneert en je wilt deze terugbrengen, dan dien je elk artikel terug te brengen naar de eigen winkel!

Hoe breng ik een artikel terug in de winkel?

Bij de retouraanvraag kun je aangeven dat je de artikelen wilt terugbrengen. De artikelen kunnen pas teruggebracht worden nadat je per mail een goedkeuringsbevestiging met retourinstructies hebt ontvangen. Om de artikelen terug te kunnen brengen in de winkel neem je de goedkeuringsbevestiging van je retouraanvraag mee en een (kopie) van legitimatiebewijs van de koper.

Ik heb een product geretourneerd maar niets meer gehoord?

Houd er ajb rekening mee dat het even kan duren voordat de geretourneerde artikelen door de winkel(s) is ontvangen. Heb je na een week niets van ons gehoord, neem dan direct contact op met onze klantenservice.

Wat kost het retourneren van een bestelling?

De portokosten voor het retourneren van artikelen per post zijn voor jouw rekening en worden niet door ShoppingSmall.nl vergoed. Ongefrankeerde zendingen kunnen wij helaas niet accepteren. Je Kunt natuurlijk altijd de artikelen kosteloos terugbrengen naar de winkel(s).

Hoe word ik terugbetaald?

Betaling bij ShoppingSmall.nl verloopt via iDEAL. Bij terugbetaling wordt het restitutiebedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het artikel is betaald.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra de geretourneerde artikelen door de betreffende winkel zijn ontvangen en geaccepteerd wordt het restitutiebedrag terugbetaald. Het bedrag zal zo snel mogelijk worden terugbetaald, maar uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen door de winkel.

Waar kan ik mijn artikelen heen sturen?

Alle bestelde artikelen, met uitzondering van lingerie, badkleding, sieraden en bederfelijke producten, kun je retourneren door binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling hier een retour aan te vragen. In de retourinstructies die je ontvangt met de bevestigingsmail van een retouraanvraag staat hoe en waarnaar toe je je artikelen kunt retourneren. Het is belangrijk dat de artikelen die geretourneerd worden, worden gestuurd naar de winkel die aangegeven wordt in de retourinstructies en niet naar ShoppingSmall.nl. Het is ook mogelijk artikelen terug te brengen naar de winkel. In dit geval is retourneren zelfs gratis!. Let op: als je artikelen vanuit meerdere winkels retourneert en je wilt deze terugbrengen, dan dien je elk artikel terug te brengen naar de eigen winkel!

Hoe kom ik aan een RMA (retour) nummer?

Alle bestelde artikelen, met uitzondering van lingerie, badkleding, sieraden en bederfelijke producten, kun je retourneren door binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling hier een retour aan te vragen. In de bevestigingsmail van een retouraanvraag staat het RMA (retour) nummer. In de bevestigingsmail van je retouraanvraag staat bij de instructies omschreven waar je het retournummer moet vermelden.

Binnen welke tijd moet ik mijn retour versturen?

Na ontvangst van je artikelen heb je uiterlijk 14 dagen om je bestelling (deels) te retourneren. Hoe eerder je de artikelen retourneert, hoe eerder wij het restitutiebedrag terug kunnen storten op je rekening.

Wat kan niet geretourneerd worden?

Lingerie, badkleding, sieraden en bederfelijke producten kunnen helaas niet geretourneerd worden.

Betalen & geldzaken

Is betalen via ShoppingSmall.nl veilig?

Voor het inloggen en betalen bij ShoppingSmall.nl maken wij gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Dit betekent dat alle persoonlijke gegevens die je opgeeft worden versleuteld. Betalingen verlopen via je eigen bank (dit geldt voor de betaalmethoden, iDEAL, Bancontact / Mister Cash en Giropay) en voldoen dus aan de strenge eisen die jouw bank hieraan stelt.

Op welke manier kan ik betalen?

De betaalmethoden bij ShoppingSmall.nl zijn iDEAL, Bancontact / Mister Cash (alleen voor België), Giropay (alleen voor Duitsland) en Creditcard (Visa en Mastercard).

Waar vind ik mijn factuur?

Je ontvangt de factuur of kassabon van de winkel waar je een artikel koopt. Deze wordt meegezonden met je bestelling of ontvang je in de winkel als je een artikel komt afhalen.

Wanneer wordt mijn betaling verwerkt?

Alle betalingen worden vrijwel direct verwerkt.

Kan ik ook op rekening kopen en achteraf of in termijnen betalen?

Nee, je kunt op dit moment bij ShoppingSmall.nl alleen betalen via iDEAL, Bancontact / Mister Cash, Giropay en Creditcard (Visa en Mastercard).

Back to Top